søndag 4. desember 2011

1 2 3 4

Det er desember og jeg kjenner det. Det er den aller beste tida i året og jeg har ingen mangel av julestemning.

jeg hadde lyst på lego adventskalender, men det fikk storesøster i posten i stedet


I november jukset jeg og spiste sjakkruter og serinakaker hos bestemor.
jeg vet ikke hvilke julehefter jeg vil ha i år, det er så mange og de er så dyre.

jeg jukset. men det var fra  bakern.
det var altså kakemanner (det heter ikke kakemenn men kakemanner) i posen
jeg angrer ikke på handlingene mine. det var for godt til å angre. og de var pene menn.





på jobb lager vi nissemelk og den er ekstra god.




Julegrana uten lys!

Så tenner vi et lys i kveld, vi tenner det for glede. i dag tente vi to.

jeg jukset med julebrusen også, tok den og i november.

det var snø her en dag på vei hjem fra jobb!

julegate er noe av det besteste. regn og vind og julegate = desember

Desember!

denne synes jeg dere skal se litt på, for jeg har laget den helt selv og det er en hyllest til Snikker Andersen.
Man tar ut en treplugg hver dag, og i kassa er det ei lyspære som gjør at det kommer ei ny stjerne på
himmelen hver dag. "Innover der og bortover slik"

nissegardiner!!

jeg er så heldig t jeg har pakkekalender som er verdens fineste, og den har verdens fineste pakkepapir.
Jeg har hittil fått en Oddbjørn Julebjørn, Lasse og Klaus Nisse som skal males og Yellow Submarine man
kan riste snø til.

sjokoladekalenderen er litt skuffende, for det er ikke bilder inni av hva sjokoladen er.
jeg husker det året det var tyske dikt i hver luke jeg.

jaok, jeg har tilsammen fem adventskalendere.

men nå! ja nå! har det begynt å komme skikkelig snø! såpass at det ligger hvitt altså, selv om det egentlig er
sørpe.



1 kommentar: