fredag 7. oktober 2011

Sjuende oktober

Sjuende oktober begynte for to timer og tjueto minutter siden. Det har skjedd mye siden da runst om i verden. Noen har helt sikkert møtt en god venn for første gang. Noen har spist is.

Det er veldig mye som skjer i løpet av en dag.

Sjuende oktober 1958 "vedtok stortinget en ny skoleboknormal, som ble gjenstand for heftig språkstrid". Det vil je vite mer om.
Sjuende oktober 1959 ble baksiden av månen tatt bilde av for aller første gang.
Sjuende oktober 1998 lettet det siste flyet fra Fornebu.
Sjuende oktober 2001 angrep USA Afghanistan og Taliban.

I dag er det mannedagen. Det er det nok få som er klar over, selv om mange vet om kvinnedagen. Jeg skal overraske pappa med å gratulere ham. Kanskje se litt ekstra på bilder av fine menn.

I dag har Berit, Birgitte og Birgit navnedag. Det er nok ikke så mange av dem som er klar over det, det er synd. Man burde passe på å vite når man har navnedag og bestemme en god middag. Hvis jeg husker det skal jeg gratulere Berit-en jeg kjenner.

Mange har fødselsdag i dag. Kanskje noen jeg kjenner.
Niels Bohr ville blitt 126 år gammel.
Heinrich Himmler ville blitt 111 år gammel.
Desmond Tutu blir 80 år gammel. Det burde jo feires.
Vladimir Putin blir 59.

Selvfølgelig ble jeg fortalt dette av min gode venn wikipedia. Tenk om wikipedia ikke fortalte meg dette. Da hadde jeg ikke visst det var mannedag, at baksiden av månen ble fotografert eller at Putin har bursdag.
Dette er den 180ende dagen i år og vi har 85 dager igjen. Mye kommer til å skje de dagene også, for dagene går og går og har gått.

2 kommentarer:

  1. Digger måten du har skrevet dette på! Morsomt å lese :)

    SvarSlett
  2. Likte dette innlegget, får ein liksom til å innsjå kor mykje som eigentleg skjer i løpet av ein dag!

    SvarSlett